Populaire posts

zondag 21 oktober 2018

Als ik ga, gaan jullie dan mee?

Zo'n argeloos gestelde vraag door Wim, op het platteland, in de B&B van Esther, in de buurt van Figeac, waar we met z'n vijven vakantie hielden. Wim en Mariëtte, Peter en Victor en Hetty. We hadden een pittige etappe gelopen daar van de Camino die op de route ligt van Le Puy naar Sint Jean Pied de Port. Richting Santiago de Compostella. Dodelijk vermoeiend, zwaar, heet en lang. Dan verwacht je zo'n vraag niet. De vraag ...?

Stel nu dat als ik stop met werken, wegloop van mijn werkplek, mijn schoenen aantrek en direct de camino ga lopen, zouden jullie dan meegaan? Tuurlijk zeiden Peter en ik. Er natuurlijk geen rekening mee houdend dat hij echt zou gaan, hoewel, toch wel een beetje. De dames keken ons wat meewarig aan. Wat is dat nou weer voor een stoer manne gepraat zag je ze denken. Vinden jullie het goed dan als we zouden gaan, vroegen we? Na enige aarzeling kwam daar wel een ja op.

En dan appt Wim, vanuit zijn luie stoel, dat nog wel, van: stel nu, dat ik het echt ga doen gaan jullie dan mee? Komen jullie langs voor een gezellige avond, dan kunnen Victor en Hetty hun ervaringen delen over de camino en de routes ... en dan kunnen jullie zeggen of jullie meegaan.

De avond was lang, gezellig en luidruchtig, en het eten was heerlijk. En Peter besluit de hele trip mee te gaan maken, de moeilijke route over Le Puy, meer dan 2600 km. En Victor zegt toe mee te starten en te kijken hoever hij komt maar minimaal tot Vezelay mee te lopen. En zo gaat het dus gebeuren.

Willen jullie ons volgen in de voorbereiding en de tocht, abonneer je dan hiernaast door je email adres in te voeren.

11 opmerkingen:

  1. Zo zo. Wat een onderneming! Succes heren met de voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ga jullie volgen hoor!!! Wil wel eens weten hoever jullie komen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed van jullie! Ook al ken ik Victor en Wim niet, ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen. Veel plezier alvast met de voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, heel veel succes heren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel succes wim !! Ik ga je volgen ( niet lopend maar vanuit huis) �� groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen

Vergeet niet je naam onder je bericht te zetten!