Populaire posts

maandag 22 april 2024

22.4.24 Lodi

Aangekomen in Lodi, een tussenstop. Het was druk bij de Gotthard tunnel. En het sneeuwde gezellig, de bomen waren wit, maar na de Gotthard stopte het met sneeuwen … en ging het regenen. Lodi is best een behoorlijke stad maar de regen houdt ons binnen. Als we overmorgen starten met lopen is het nog vroeg genoeg om in de regen te lopen. We hopen op droog weer. Maar gelukkig zijn de eerste twee etappes niet zo moeilijk. Daarna kan het beter droog worden, anders wordt het glad in de bergen. Maar so far so good. 
We zitten in een groot appartement voor weinig geld maar het betalen via een link was lastig maar het kwam goed, lastig omdat ik niet absoluut zeker kon weten dat het de verhuurder was. Tenslotte kan Booking gehackt zijn of mijn account. Ik betaalde dus pas toen ik binnen stond. Sleutel uit een kluisje. De auto parkeren kon wel voor de deur maar de buren konden dan weer niet bij hun parkeerplaats (althans, nogal moeilijk, wat natuurlijk net iets anders is). Ze wilden graag de verhuurder spreken maar die zat in de auto. Ik heb de auto een stukje verder gezet, wat ook niet mag, maar waar volgens de buren toch niemand kwam kijken vannacht. Eigenlijk was er een plek waar het wel mocht maar ik kon nergens een parkeermeter vinden. Dus nu Italiaans verkeerd geparkeerd. We zien wel. Leuk weetje, de benzine in Zwitserland is 2.40 op de autobaan maar in Italië 1.89 naast de autobaan. Aardige verschil. 
In de auto hebben we ons vermaakt met de podcasts, oa de wandelpodcast WitRood. Deze keer met Bas van Dam die de Appalachian trail had gelopen. Een stuk makkelijker dan de andere 2 grote trails in Amerika lijkt het wat betreft de voorzieningen en de redelijke wandelpaden. 

1 opmerking:

  1. Oei dat weer daar moet even aan gewerkt worden, maar dat komt vast goed. Lekker op pad een rustige tweede dag. Fijn hoor. Op naar morgen. Gr. Wim

    BeantwoordenVerwijderen

Vergeet niet je naam onder je bericht te zetten!