Populaire posts

zaterdag 18 mei 2019

Neugy Saint Sepulchre - Gargilesse, zaterdag 18 mei 2019

Gisteren hebben we in een echte gite geslapen, inclusief slaapzaal, gevuld ditmaal met 8 pelgrims. Dat blijft een aparte ervaring. De meeste gasten komen uit Nederland, waaronder een al wat ouder stel dat per scooter naar Santiago reisde, die variant hadden we nog niet gezien. 

Ook Elza was er, een oude bekende uit de wandelgroep van Irene. Leuk haar weer te zien!

We hebben met zijn vieren gegeten, wij hadden al ingekocht voor chili en Elza gooide er een blik witte bonen bij en deed ook nog boodschappen voor het ontbijt. Dat was welkom! 

Na een lekker ontbijt op weg naar Gargilesse, een bekend kunstenaarsdorpje, en inderdaad een plaatje van een plaatsje. Zeer heuvelachtig, een heel apart kerkje, een mooie gite met gelukkig veel kamers, en een fijne bar met zelfs een Straffe Hendrik en een Vlaamse barman. 

De route ernaartoe was wel behoorlijk pittig, veel rotsige stroken en vooral heel veel heel hoog heel nat gras. En veel regen, dus ik kon de schoenen van tijd tot tijd weer leeggieten en de sokken uitwringen. Maar zelfs dat went.

Onderweg passeren we Cluis (Victor heeft nog een wilde theorie dat die naam associaties heeft met kluizenaars), daar doen we boodschappen en Wim sleept de boodschappen mee. Dat is voor hem een extra uitdaging. Hij kookt ook, omelette met aardappelen en salade. Jammie. Elza eet ook weer mee. 

Gisteren heb ik weer mijn hele rugzak uitgemest. Alles wat nog niet is gebruikt gooi ik weg, behalve mijn zwembroek die ik in Spanje hoop nodig te hebben. Dat scheelt toch mooi weer 300 gram! 

Het loopt dus allemaal op rolletjes. Mijn scheenbeen piept een beetje maar te behappen. Wim en Victor lopen stoer door. De kans dat we alledrie helemaal uitlopen stijgt!!

Overigens iedereen die mij heeft gefeliciteerd met mijn 63ste verjaardag, heel veel dank daarvoor. Altijd fijn om te horen-lezen. Ik lees hier overigens geen mails of Facebook, en zal via die media bij terugkomst reageren. Vreemd te bedenken dat ik nu over de helft ben, ik wil immers graag 122 worden. En aan André: we zijn wat afgedwaald naar het oosten, dus onze route ligt nu inderdaad niet enkel zuid maar ook westwaarts.

4 opmerkingen:

  1. Leuk verslag weer! Bij het lezen lijkt het elke keer weer of je er een beetje bij bent.
    Wat zijn jullie in een prachtig dorp beland. Het behoort idd tot één van de mooiste dorpen van Frankrijk.
    Ik blijf jullie volgen van Oost naar West en van Noord naar Zuid. Voor Wim is het biertje de "De Staffe Hendrik" wel bekend!😯
    En voor jullie pelgrims zeg op deze avond de "douze points" zijn voor jullie.
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn Peter dat je blessure goed onder controle is.
    Natuurlijk gaan jullie alle 3 in Santiago aankomen.
    Buen camino heren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar twijfel ik niet aan dat jullie alledrie in Santiago aankomen. Leuk Elza op jullie pad. En fijn dat het goed gaat met je been. Maar beetje jammer van de regen en ik hoop dat het vandaag beter is.

    BeantwoordenVerwijderen

Vergeet niet je naam onder je bericht te zetten!